söndag 5 januari 2014

Över plattorna på Sergels torg

Så blev det sista dagen på året, vilket såklart ska firas! Bort med det gamla, in med det nya. Emelie och jag lagade storslagen trerätters hos henne. Jag är faktiskt mäkta imponerad över vad vi åstadkom - på riktigt! Det var visserligen ett par nervösa minuter när vi inte lyckades få igång den nya sladdlösa köttermometern, men eftersom vi är bäst på det mesta så löste vi det (okej, okej, det krävdes två telefonsamtal till Emelies familjemedlemmar, tack tack för hjälpen).
 
 
Vi skålade först i riktig champagne och till förrätt åt vi rödbetor, chevre, honung, ruccola och pinjenötter. Det bästa med hemmarestaurang är att man får ta en till portion, hehe. Gudars vad gott det var.

 
Varmrätten blev ryggbiff (har jag för mig), potatispuré med parmesan och pinjenötter, sparris och grönsaker. För två köttnoviser som vi är jag riktigt stolt över vårt resultat! Sjukt gott.

 
Inför varje rätt bestämde vi att vi skulle blåsa i våra nyårstutor för att göra det extra festligt, en liten truddelutt sådär. Till efterrätt blev det frusen chokladcheesecake, som var jättegod såklart, men blev inte så bra på bild. Om ni undrar varför Emelie är så hiskeligt festlig i ljusslinga med stjärnor så (ja, det var nyårsafton) var vi bjudna till fest med rymdtema! Men innan vi cyklade dit svarade vi på nyårsfrågor om det gångna året och spådde om det kommande. Skrattade åt årets pinsammaste händelser och letade årets roligaste kväll bland minnena.

 
Så drog vi till festen med en massa festliga rymdmänniskor! Och plötsligt slog klockan tolv och vi sprang ut, öppnade rosa bubbel och tittade på raketerna. Skrek gott nytt år åt alla förbipasserande.




 
Sen blev det dans och sånt som sig bör på braiga fester. Så bad jag om hjälp att fota mig och mina två hjärtan, men det var visst svårt att få alla samlade :)

 
Dagen efter lämnade jag lägenheten först när det hunnit bli mörkt. Saknar mina glittriga rymdnaglar.
 
Och nu är det 2014. Det kan liksom bara bli bättre, hur svårt kan det va?
 
Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar