torsdag 14 augusti 2014

Slå mig hårt i ansiktet

Hallå alla glada! Plötsligt tog sommaren slut, precis efter min födelsedag - och likt en örfil känns det som att jag vaknar upp igen efter denna fantastiska värmebölja. Slut är sommar, sol, ledighet, livslusten och sommarlyckan. Åh, jag blir alltid så deppig just när sommaren tar slut. Precis efter min födelsedag var det som att allt rann ur mig. Jag tror att jag gick in lite i väggen under min semester och veckorna efteråt... Hehe. Det är hårt att vara ledig och ha skoj! 

Nåja. Nog om deppen. Jag tänkte att jag skulle bjussa på lite bilder från MITTHEMMINBORGMINTRYGGHETMINÄLSKADEÄLSKADEÄLSKADELÄGENHET!!! Jag kan typ inte med ord förklara hur mycket jag älskar mitt hem. Jag känner genuin glädje varje gång jag sätter nyckeln i låset och öppnar ytterdörren. Älskar att diska undan i köket, torka rent diskbänken, hälla en skvätt vatten i oreganoplantan. Ställa hortensiorna i vattenbad. Tejpa  upp vimplarna som ramlar ner. Hänga in kläder i garderoberna. Tända min bedårande golvlampa bredvid soffan. För att inte tala om soffan. Fåtöljen! Min nya ljusslinga med färgglada bollar. Jag kan fortsätta i evigheter. Men vi kan ta bilder istället.

Här har vi hallen. Byrån är en gammal som min mamma har målat om och bytt knoppar på. Ljusstakarna i mässing fick jag av mamma, som inte ville ha dem längre. Hatthyllan och skohyllan hittade jag på Mio. Hortensian har jag fått av kusin Emma <3 nbsp="" p="">

På väggen mittemot byrån huserar ett litet sidobord. Tror det är från farmor och farfar. Lampan har jag hittat på en second hand affär i Hedemora. Ljusstaken i mässing fick jag av mamma. Rosen fick jag av Andrea, Alex och Emma i inflyttningspresent! Jösses, vad jag fått saker!! 


Tittar man sedan rakt fram från hallen blir en glad av alla vimplar! Går man första dörren till vänster kommer man till badrummet (ej på bild), andra dörren till vänster är köket och rakt fram är vardagsrum/sovrum. 

Går man rakt in i rummet kommer man till "sovrumsfönstret". Där huserar bland annat en ceriserosa orkidé jag fått av pappa, en liten fotogenlampa jag hittat på Myrorna, samt ett mini-Eiffeltorn jag köpte i just Eiffeltornet. 


Till höger, innan "sovrummet", har vi kontoret. Skrivbordet är gammalt, och mamma har målat om det och bytt knoppar (alltså min mamma, va?! Typ klarar inte av hur bra hon är). Ljusslingan göra sig icket bra på bild. Bollarna är i olika färger av blått, grått och turkost. Tavlan fick jag för himla massa år sedan av Sara och Johanna, vill minnas. 



Om du sedan vrider dig åt vänster kommer du till vardagsrummet!! För tillfället min favvo-del av lägenheten. Soffan och fåtöljen hittade jag på Mio och de hette Twist. Konstigt nog fanns de varken på nätet eller i katalog. Bara i affären alltså. Litet och nätt och alldeles perfekt i alla fall. Jag ville ICKET ha något stort och vräkigt, skulle liksom inte få plats. Världens finaste gardiner hittade min mamma på någon fantastisk affär i Umeå. 


Till födelsedagen satte jag och Jessica upp vimplar (som jag hittat på Lagerhaus), blev så festligt! 


Och det fick liksom bli kvar. Golvlampan i hörnet hittade mamma på en loppis/antikaffär hemma nånstans. SÅÅÅÅ glad över den!! 


Utsikt från soffan. Köpte en jättestor hortensia som huserar på gammal pinnstol som jag snodde från jobbet (skulle ju slängas annars!!!!). Vardagsrumsbordet åkte taxi med mig från Chilli. Är så himla nöjd över glasunderläggen jag hittade på Laguerhaus som syns främst i bilden (alltså, jag dör, tänk att jag skulle bli en sådan som är lycklig över glasunderlägg..???). Ja, och så köpte jag en ny TV. Som jag ser Nyhetsmorgon på och lyssnar på musik på. 



Är så nöjd med fågelkudden och den turkosa kudden! 

Det var det för nu. 

Hade för övrigt typ den bästa 25-årsdag en kan tänka sig! Umgicks med bästigaste människorna hela dagen, det var soligt, fick frukost på sängen av Jessica, drack sangria och dansade. Tack alla! 

På återseende. 

1 kommentar: